Matematický klokan slaví 25. narozeniny

Předposlední březnový týden je již tradičně termínem konání matematické soutěže Klokan. Ta letos oslavila již 25. ročník.

Tato soutěž se mezi žáky těší velké oblibě, neboť obsahuje neotřelé úlohy, které lze řešit více způsoby – například buď rychlým vhledem, tedy vtipným nápadem často vycházejícím z obrázku, či nalezením matematického modelu postupu řešení, které bývá zdlouhavější, ale vede k cíli.

Není výjimkou, že někteří jedničkáři se mezi nejlepší řešitele nedostanou, a naopak, úspěšní řešitelé Klokana nedosahují v hodinách matematiky těch nejlepších výsledků.

Tato soutěž umožňuje dopřát každému žákovi aspoň dílčí radost z toho, že správně vyřešil několik matematických úloh bez ohledu na své výsledky v hodinách matematiky.

Zajímavé je i to, že stejné zadání řeší současně žáci na školách v ČR i v zahraničí. Podle bodového skóre si po zpracování statistik (cca v květnu) mohou žáci na webových stránkách soutěže (www.matematickyklokan.net) vyhledat, jak se umístili v celkovém žebříčku všech řešitelů.

Jak si letos vedli zájemci o matematiku v tradiční soutěži?

Žáci se opět se zájmem vrhli na řešení úloh za 3, 4 nebo 5 bodů, znovu řešili dilema, zda riskovat špatnou odpověď a ztrátu bodu, nebo raději mlčet. Většina z nich vydržela skutečně celých 60 minut bojovat o každý bodík.

Představujeme nejlepší řešitele v jednotlivých kategoriích:

Cvrček (2. a 3. třídy): – max. 90 bodů

Matěj Lukáš, 2. A, 61 bodů

Dominik Sviták, 2. A, 60 bodů

Vojtěch Císař, 3. B, 69 bodů

Klokánek (4. a 5. třídy): max. 120 bodů

Matouš Hanák, 5. B. 96 bodů

Mariana Švecová, 5. B, 81 bodů

Marek Hudec, 5. A, 80 bodů

Benjamin (6. a 7. třídy): max. 120 bodů

Veronika Bálková, 7. A, 88 bodů

Tomáš Letocha, 7. A, 68 bodů

Kristýna Pavlíková, 7. A, 66 bodů

Kadet (8. a 9. třídy): max. 120 bodů

Vojtěch Škrach, 9. A, 94 bodů

Ondřej Vaculík, 9. A, 60 bodů

Daniel Vaculík, 8. A, 56 bodů

 

Mgr. Ivana Štenclová

ředitelka školy